Tuesday, July 11, 2006

Ο ΔΙΠΛΟΣ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ

H δουλειά είναι ο χώρος της ντροπής. Η εργασία δεν είναι χώρος ντροπής. Άλλο εργάζομαι άλλο δουλεύω. Η δουλειά μπορεί να μετουσιωθεί σε εργασία. Η εργασία έχει να κάνει με τα ζητήματα της χαράς του δημιουργού και της ελευθέριας. Κάθε εργασία συνδέεται με τα ζητήματα της δοτικότητας. Όταν αυτή πολλαπλασιαστεί, τότε το κάθε επάγγελμα μπορεί να ειδωθεί σαν λειτούργημα. Στην πόλη, ο χώρος της εργασίας είναι η βασιλική λεωφόρος για την ελευθερία

Ας πάρουμε το πράγμα από την αρχή. Που περνάω καθημερινά τον περισσότερό μου χρόνο; Πώς ξεκινάω την ημέρα μου; Που αναλώνω την περισσότερη ενέργειά μου; Το νήμα του χρόνου περνάει αναγκαστικά από την εργασία, αυτό είναι κανόνας. Η ελευθερία είναι ο,τιδήποτε άλλο εκτός από δεδομένη. Η πρώτη ερώτηση που θέτω λοιπόν είναι αν είμαι ελεύθερος ή σκλάβος; Ο μίτος της Η-όλης ξετυλίγεται αργά-αργά και καθημερινά, στους εργασιακούς χώρους, στα γραφεία και τα εργοτάξια. Το πρωί ξετυλίγεις το νήμα, το απόγευμα για να βγεις έξω πρέπει να το ακολουθήσεις πίσω. Πρέπει να προλάβεις ακόμη το φως του ήλιου. Έχει τους νόμους της αυτή η ιστορία. Μην θεωρήσεις καν δεδομένο το νήμα ούτε το νόημα

Θα σας το πω εγώ, χωρίς περιστροφές, εδώ έχουμε να κάνουμε με διττό λαβύρινθο. Ο λαβύρινθος είναι η δαιδαλώδης δουλειά. Ο λαβύρινθος για να είναι αυθεντικός θέλει και το Μινώταυρό του. Οι φρουροί του στέλνουν κρέατα, έχοντας κρυφή ελπίδα ότι θα φαγωθούν τελευταίοι. Ό Μινώταυρος δεν είναι πάντα ορατός, φροντίζει για αυτό ο μεγαλύτερός του αδελφός. Είναι παρών όμως, όταν πρέπει.. και είναι εδώ για να με ξεκοκαλίσει. Με το τέρας ξέρω τι πρέπει να κάνω, δε χρειάζομαι κανένα για να μου πει, μόλις τον δω μπροστά μου, καταλαβαίνω από ένστικτο

Μια ξεχασμένη ιστορία λέει πως ένα γαϊδούρι από μικρό το φορτώνανε και έκανε μια συγκεκριμένη διαδρομή που στο τέλος την έμαθε απέξω και ανακατωτά. Όταν αργότερα τυφλώθηκε ήξερε από μόνο του το δρόμο. Η δουλεία σήμερα είναι πολύ περισσότερο εθελούσια από ότι στο παρελθόν, ο λαβύρινθος είναι πολύ περισσότερο εγκεφαλικός. Εγώ υπογράφω το συμβόλαιο, εγώ πηγαίνω κάθε μέρα στη δουλειά, εγώ του αφιερώνω ολοένα και περισσότερο από το χρόνο μου. Ο λαβύρινθος είναι ακόμη η ανάπτυξη ενός έντεχνου κώδικα τιμής και σεβασμού των συνθηκών εργασίας όσο και της αξιοπρέπειας του εργαζόμενου. Ο δούλος έχει τη βαθιά ανάγκη να παρονομάσει με αλλά απατηλά ονόματα τον εργασιακό του κόσμο. Η αξιοπρέπεια της δουλειάς είναι ο λαβύρινθος μέσα στο λαβύρινθο

Εγώ, ο bourgeois_punk αρνούμαι να αναπαραγάγω τον κόσμο, αρνούμαι να εγκατασταθώ στο λαβύρινθο, αρνούμαι να γίνω αντικείμενο μεγαλύτερης θέλησης από τη δική μου. Δεν είναι ντροπή αν δουλέψω για ένα διάστημα στο λαβύρινθο, ντροπή είναι να σταματήσω να θέλω να αλλάξω τους όρους του λαβύρινθου. Δεν αρνούμαι την πάλη με το Μινώταυρο, δεν αρνούμαι να δω το καταβρόχθισμα συντρόφων. Ο τρελός ταύρος είναι εδώ ακόμη. Σαν τον αφανίσω, να μην το ξεχάσω.. ο βασιλιάς Μίνωας είναι ακόμη ζωντανός

No comments: